Hemma i Himmelkvarna bort från Slöddertälje


Yes nu är man äntkligen hemma! Skönt faktist, men saknar såklart familjen!
I Slöddertälje hände ganska mkt..Emma skrev ju om vårat lilla äventyr med bilen.. Alltså i fredags körde jag bilen i 5 timmar och kände mig ganska bekväm i den och var taggad men nej nej.. den asiatiska bilen (rishögen) HAHA. pallade inte....
Annars det som hände i Södertälje för min del var väll att jag mestadels var hemma med familjen, vilket var väldigt skönt. Att få äta god mat m.m!!! MMmmmm... Ni kommer väll ihåg på Chiles nationaldag den 18 sep när jag bakade Piroger och det blev så MISSLYCKAT. Så när jag kom hem till mina föräldrar fick jag RIKTIGA Empanadas (chilenska piroger) SÅ HIMLA GOOOAAA!
Vet ni varför den firas förresten? Pga självständigheten från spanjorerna såklart!! År 1810 tror jag, fast det skulle dröja några år tills det blev erkänt som Chili , chili, chileeee.

Nää nu skall här städas.. sen får vi som om de blir pannkakstårta här hemma..Emma fyller ju år! Ska ni inte gratta henne? :)


Lite bilder från när vi var på väg till Slöddertälje:
Emma mummsar lite på en korv.

Men godisgris som jag är tog jag en toscamazarin istället. =)

Jag köpte även hem min bakelser till Aurora från bakriet som ligger precis vid mitt hem :P :



En dag kom min pappa hem med en påse (lika stor som en Ica-påse) även om inte bilderna ger en ärlig bild:
Kan ni gissa vad det är??



Juste hahah...


POPCORN Á LO CHILENOOOO



Också får vi inte glömma min pappas Empanadas: <3 <3 <3



Ajajajjajaja.. SÅ GOOOOOTT !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0